W czasie pandemii, kultura cyfrowa przyciąga uwagę dużo większą niż kiedykolwiek. Wyraźnie wzrosło zainteresowanie przestrzeniami wirtualnymi, zwiększyła się ilość użytkowników urządzeń do odbioru wirtualnej rzeczywistości, a twórcy poszerzyli swoje portfolia o interaktywne projekty dedykowane do odbioru w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
Projektowanie wirtualnych narracji interaktywnych, doświadczeń gralnych, AR i VR-owych, stało się bardzo poszukiwaną i pożądaną umiejętnością w obecnych cyfrowych czasach. Nielinearna narracja interaktywna, w której odbiorca ma wpływ na przebieg fabuły i może zdecydować jak potoczą się losy bohatera lub bohaterów czy kolejność i sposób poznawania świata przedstawionego, stała się coraz bardziej powszechnym elementem także w kulturalnych projektach dostępnych online.

Podczas tych warsztatów uczestnicy pod czujnym okiem twórców uznanych na świecie projektów interaktywnych narracji, poznają proces projektowania interaktywnych opowieści cyfrowych, zyskując cenną wiedzę praktyczną, która może być pierwszym krokiem na drodze do realizacji własnego projektu.

REJESTRACJA

Rejestracja możliwa przez formularz – do wyczerpania limitu miejsc: 15 osób na każdy warsztat.

PLAN ZAJĘĆ

12:00 – 12:45
Warsztaty poprzedzi ogólnodostępne wprowadzenie do tematu projektowania opowieści interaktywnych z udziałem wszystkich prowadzących zajęcia. Tę część poprowadzi dr Ewa Drygalska, ekspertka ds nowych technologii i w muzeach i instytucjach kultury, wykładowczyni Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
Następnie uczestnicy udadzą się do tzw. wirtualnych pokoi, w których odbędą się poszczególne warsztaty.

13:00-15:30
Warsztaty równolegle w pokojach 1,2 i 3

Warsztaty są organizowane w ramach 4. Edycji krakowskiego festiwalu Sztuka do Rzeczy – design w Krakowie.